Punk Portál - 2024. április 23.

2006. VI. 28-VII. 2. Mezőtúr, Wan2 Fesztivál

Írta: xzoleex
Feltöltötte: xzoleex
Ekkor: 2006. szept. 11. hétfõ - 12:10

2006. június 29., csütörtök
Némi szabadságomat felhasználva megszálltam a reggel induló vonatok egyikét, sajnos csak egyedül, mivel minden ismerősöm csak a kora délutáni órákban szeretett volna nekivágni az útnak. A kellemes kis vonatút alatt elkezdett esni az eső legnagyobb örömömre. Dél körül meg is érkeztem az állomásra, ahol igénybe is vettem a Wan2 Busz szolgáltatásait, ami potom 100 krajcárba került.

Ekkora már azért szépen esett az eső. A passz kocsit felkeresve és átvéve szinte bőrig áztam. A sár is bokáig ért már bizonyos területeken. Felkerestem Shek-et, mivel akkor még más ismerős nem tartózkodott lent. Lepakoltam a cuccomat hozzájuk, majd körbejártuk a fesztivál területét amennyire lehetett. A sátorozás megint külön lett választva a koncert területtől. A Mangod Inc., amit elsőnek láttam a VIVA Színpadon. Kellemes kis modern metál stílusban utaznak a srácok. Majd belenéztünk az Angelus koncertjébe is a Pepsi MAX Színpadon. Ekkor már szálingóztak a barátok is (legtöbbjük persze az Entombed miatt jött csak). Utána megint átverekedtük magunkat a mocsáron, hogy láthassuk a legendás Pokolgép néhány ópuszát. Fél óra elteltével meguntuk, és átmentünk italozni a Pepsi-hez , ahol éppen az Insane zendített rá. Azt kell mondjam, hogy egyre jobbak lesznek a srácok, holott régebben meg sem tudtam volna hallgatni a zenéjüket. Ezen koncert és a Neck Sprain között ingáztunk folyamatosan.

21.00-kor - szinte pontosan - a húrok közé csapott a svéd Entombed. Már az első pár számnál lehetett hallani, hogy itt azért másról van szó, mint holmi metál zene. Kb. fele-fele arányban játszottak régi és új számokat. A koncert vége felé már jó kis hangulat kerekedett. Gepárd, Zsolti, Kukac, Zsofa és Ördi társaságában átmentünk egy vendéglátó egységhez italozni és falatozni. Ekkor Ördi és Gepárd kicsit már becsíptek. Volt asztal alá hugyozás, balhézás egy lánnyal a punk zenével kapcsolatban (miért is jó az Aljas Kúszóbab?) és még sok más kellemes és kellemetlen élmény.
Éjjel kettő felé elindultunk Gepárdhoz, mivel reggel dolgozni ment, és azért piheni is kellene valamikor…

2006. június 30., péntek
Délben kelés, letusolás, majd reggeli. Kora délután már nekiindultunk a fesztivál másnapjának. Természetesen megint rossz idő kerekedett. Pedig este azt hittük eltűnik a rengeteg sár és nyálka. Mondjuk mostanra nem szénával szórták fel, hanem homokkal, ami szerintem jobb megoldást eredményezett.

Elnéztünk Hábel kocsijához is, mivel némi gondokkal küszködtek az egyik parkolóban Jakab Zolival. 15.00-ra volt kiírva a First Blood koncertje, de mikor a brigád már összeverődött egy nagy sátor alatt, még a színpad nem volt kész állapotban. Jókat diskuráltunk lemezekről (mi másról) és az elmúlt pár hét történéséről. A koncert nagyon jól sikeredett az eső és a mocsár ellenére is. Sokan megnézték Őket ahhoz képest, hogy a banda szinte az utolsó pillanatban került a fellépők közé. Koncert után elmentünk ebédelni, majd belenéztem a Replika koncertjébe is. Majd találkoztam Ride, Csoki, Dorotja, Róka és Ágoston féle brigáddal is. Hét ágra sütött a nap mikor elmentünk. Sajnos az Agnostic Front-ot már nem tudtuk megnézni...
Sajnos ezek után haza kellett mennem családi okok miatt, pedig szívesen maradtam volna még az utolsó napra is. A 19.00-ás vonattal többedmagammal elindultunk Pest felé. Éjfél előtt már otthon is voltam.

Az rossz időtől eltekintve megint nagyon jó zenekarokat hallhattunk-láthattunk a rendezvényen. Úgy látszik - a VOLT mellett – itt is szinte mindig ilyen változékony idő alakul ki. Ez van. Tanulság: gumicsizma és esőkabát melegen ajánlott jövőre! 2007-ben ugyanitt!