Punk Portál - 2024. március 28.

2004. VII. 15-17. Tokaj - Hegyalja fesztivál 2004

Írta: xzoleex
Feltöltötte: Dan
Ekkor: 2004. aug. 22. vasárnap - 16:26

A reggeli, 11 órás vonattal indultunk neki Tokajnak Peti barátommal. Még nem volt alkalmam a fesztivált megtekinteni, ezért örömmel vettem Dan felkérését az ügyben. Ha jól emlékszem, fél 2-re már lent voltunk a vonattal. Mivel ez volt az első nap, ezért szép számmal voltak emberkék az állomáson is. Szerencsére elértük a Borsodi ingyenes buszjáratot, és nem kellett annyit cipekednünk. A bejáratnál már javában folyt az italozás, miegymás. A jegyek felvétele után megrohantuk a kempinget, hogy a nagy sátorrengetegben meg találjunk valami értékelhető helyet magunknak is. Ezek után körbejártuk a helyszínt. Kellemesen nagy területen helyezkedett el a rendezvény. Már elkezdődött valami koncert itt-ott, de ami minket érdekelt, az még váratott magára. Nem messze a kempingtől helyezkedett el az India színpad. Itt leginkább a metál és a rock kapott szerepet. Utána következett az úgynevezett sport helyszín. Vele szemben volt a Pepsi színpad, itt punk, ska valamint rock zenekarok léptek fel túlnyomó többségben. Közvetlen mellette állították fel a MultiCafe sátrat, ahol a hiphop és az elektronikus zenéé lett a főszerep. Valamivel távolabb építették fel a Viva főszínpadot. Távolabb a Jim Beam színpad lett elhelyezve. A Zöld színpad felé csak keveset jártunk, ezért arról nem tudok írni érdemben.
Alvin és a mókusokElső komolyabb fellépő, ami érdekelt az az Eleven hold volt. Valamilyen indie és rock zene keverve hegedűvel, és egyéb hangszerekkel kiegészítve. Nagyon megfogott a zenéjük Miután vége lett, tovább ballagtunk a Jim Beam sátor felé. Itt a Bomber zenekar kezdte el a koncertjét éppen. Motörhead-es behatásokkal tarkított rock zenét képviseltek. Következett az Alvin és a mókusok koncert. Itt azért már jó nagy hangulat kerekedett. Sokan is voltak a koncerten, a korai kezdés ellenére. Utána elnéztünk még a Skafunderz nevű csapat koncertjére, akiknek a nevükben benne van a stílusuk. Nem volt rossz. 19.30-kor kezdett az ex- Vénuszos Varga Zsuzsa a Jim Beam színpadon. Nagyon jó képek készültek a koncertről. Az est egyik fénypontja a Tankcsapda volt. A kezdési idő tökéletes, remek hangulat kerekedett pillanatok alatt, mikor is felcsendültek az első slágerek (Ez az a ház stb.). Itt egy darabig elidőztünk, és rájöttem nem is olyan rossz banda a Tankcsapda. El szerettünk volna menni a Balkan Fanatik koncertre, de a végén nem lett belőle semmi sem. Még sikerült elcsípnünk 2 számot a Brains zenekar koncertjéből. Jazzes, dubos elemekkel tarkított rock zenét játszanak. Utánunk jött a Rémember. Őket már sokat láttam ezen a nyáron egyéb szórakozóhelyeken fellépni. Nekem egy RHCP behatású alternatív stílus jött le a számokból, természetesen nem azt jelenti, hogy akkor most fikázom a zenét. Belelestünk még az Irigy hónaljmirigy produkciójába is. Tőlük már a megszokott hangulat jött le a színpadról. MantraKövetkezett végre a leginkább metál zenekarokat felvonultató India színpad. Kezdett 22.30 a Mantra. Nem is tudtam, hogy a Kowalsky énekel ebben a bandában is. A Mantra egy végülis krsna hardcoremetál zenekar. Nemrégiben jelent meg az új lemezük is. A koncert végén még átmentünk Ladánybene 27 koncira. Fergeteges hangulat volt. Még nekem is tetszett a buli. Peti ekkor azért már eléggé be volt italozva, én nem ihattam mivel kocsival voltam (hehe). Szóval…Következett a Szeg zenekar. Egy modern metál bandát láthatott a közönség profi előadásmódban. Nekem nem igazán tetszett a zenéjük. Ekkorra már kicsit elegünk lett a metál zenéből és átmentünk a Multi Cafe sátorba. Itt kezdte el egy angol hiphop DJ a bulit. Eleinte rengeteg saját számot nyomtak, de aztán előkerültek az old school hiphop előadók számai is mint pl.Ganxtar. Éjjel 2.00-ig nyomtuk itt a partit a többiekkel. Még a sátor felé menet megnéztünk 3-4 számot az Inferno Metalcore System-ből. Nagyon durva zenét nyomtak. De sajnos hamar eluralkodott rajtunk az álmosság, ezért inkább nyugovóra tértünk.

Disco ExpresszA pénteki nap reggel 10 órás keléssel kezdődött, mivel a nap is kegyetlenül sütött nem igazán tudtunk aludni már. A délelőtt és a kora délután városnézéssel, valamint a többiek részéről borozással tölt el. Ezen a napon nem volt annyira sok érdekes előadó. A Viva színpadhoz visszaértünk időben, mikor is a Replika kezdte el a koncertjét. Nagyon húzós metált láthattunk, jó előadásmódban. Kár hogy még világos volt, így kicsit vesztett a zenekar a varázsából. 18.10-kor kezdődött a Disco Expressz koncert. Kegyetlen buli volt. Mindenki be volt öltözve vagy nőnek, vagy melegnek. Olyasmi színpadkép volt, mintha a YMCA videóklippet látnánk. Meg kellett állapítanom, hogy egy újabb feldolgozás zenekar van a színpadon. Fél 8-kor belenéztünk még a Black Out koncertbe is. Nem igazán fogott meg a zenéjük sohasem. A buli fele után elmentünk a Mom's Favorite koncertre. Aki nem tudná ez egy egri banda, és a Forcas zenekar egy része található meg benne. Stílusát tekintve pop-punk-rock zene. Következett az Anima Sound System. KözönségGondolom őket sem kell senkinek sem bemutatnom. A Fish! és a Hollywoodoo koncertről lemaradtunk, pedig érdekelt volna mindkettő. A másik nagy banda, amit vártam az a Zorall. Szasza az énekes, Hangya a basszeros, a Junkies egy tagja pedig a gitáros a bandában. Szerintem itt volt a legnagyobb hangulat a fesztiválon rock zenére. A színpadképet a 2 bombázó lány még jobban kiemelte, mikoris különböző csini ruhákban jelentek meg, és borzolták a kedélyeket a közönség soraiban. Ezután elmentünk csocsózni, meg kajálni valamit. Nagyon fáradtak voltunk már, ezért a Necropsia koncert után nyugovóra is tértünk.

Másnap menni kellett már haza, mert hivatalosak voltunk a vasárnapi Blackmore Nights koncertre. Szombaton a 11 órás vonattal mentünk vissza Pestre. Sajnáltam a szombatot, mivel sok banda érdekelt volna akkor is. Na de majd jövőre.

Zárszóként annyit, hogy jövőre mindenkinek itt a helye, mivel rengeteg olcsó borozó hely volt, kellemes környezet, csinos lányok, valamint nagyon jó hangulatú koncertek zajlottak le a 2004-es Hegyalja fesztiválon...